Al voor meer dan 20.000 leerlingen…

Wij geven inspirerende gastlessen over de Plastic Soep. Onze gastlessen zijn te plaatsen in de categorie "Natuur en Milieu-educatie" maar eigenlijk nog veel meer in de categorie "Burgerschap".

Wij doen niet alleen aan bewustwording doen, wij bieden ook een handelingsperspectief. Bij lessen van anderen verlaten de leerlingen vaak depressief de klas. Na onze gastlessen zijn de leerlingen ook doordrongen van de ernst van de Plastic Soep, maar ze zijn ook super gemotiveerd om er iets aan te doen.

Kosten Gastlessen.

Stichting Klean bestaat uit vrijwilligers. Door het geven van gastlessen en presentaties kunnen wij onze kosten betalen.

Veel gemeentes zijn maar wat blij met onze gastlessen over zwerfafval en plastic soep, dat ze deze lessen subsidiëren.
Doet uw gemeente dit nog niet? Wijs hen dan op de NEDVANG vergoedingen

Wij komen door het hele land. Ook in België geven we gastlessen. Onlangs zelfs één keer Nantes (Fr.)

Aanbeveling Bloemcampschool. De school waar onze prinsesjes op zitten.
Aanbeveling Hyperion Lyceum.
Aanbeveling Ignatius
Aanbeveling Amstel Lyceum.
Aanbeveling Universiteit Maastricht, ICIS
Aanbeveling Teun de Vries School.

Wat komt er in het gastcollege aan bod?

Hoe komt het dat ondanks dat wij weten dat CO2 bijdraagt aan de opwarming van de Aarde, er nog elke dag files staan? Dat, ondanks dat wij weten dat vleesproductie nog veel meer bijdraagt aan die opwarming, de vleesconsumptie maar blijft stijgen. Dat, ondanks dat wij weten dat plastic zwerfafval bijdraagt aan de Plastic Soep, we overal plastic op straat vinden. Aan de hand van de Plastic Soep maken we tijdens onze gastles duidelijk dat dit allemaal terug te voeren is op een denkfout. Je zou het zelfs een foutief geloof kunnen noemen. Het geloof: ”Wat ik doe is te klein om een verschil te maken.”

Inhoud:

- waardoor Klean (Klagen Loont Echt Absoluut Niet) is ontstaan

- dat het een misvatting is dat zwerfvuil in Nederland niet zo’n probleem is

- de redenen dat we het probleem zwerfvuil niet begrijpen komt voornamelijk dat we getallen niet begrijpen, zelfs het getal 1 blijkt een moeilijk concept.

- waarom we in de wereld met grote duurzaamheidsproblemen kampen is omdat bijna iedereen gelooft dat zijn/haar bijdrage te klein is om een verschil te kunnen maken.

- kort filmpje over de gevolgen van ons slechte afvalbeheer

- uitleg waarom we ooit met de "wegwerp-maatschappij" zijn begonnen

- kort filmpje dat duidelijk maakt dat er helemaal geen ”weg” is op onze aarde

- wat doen mensen nu aan het probleem

- duidelijk maken dat jij de belangrijkste schakel bent

- inspirerend filmpje over hoe krachtig wij als mensen zijn (maar wij daar ons niet van bewust zijn)

- uitleg over het project “the Power of One”

- kort inspirerend filmpje dat duidelijk maakt dat het vele malen leuker is om je eigen boontjes te doppen

Een gastcollege kost €250,=  exclusief btw, reiskostenvergoeding ad. €0,30 per kilometer en parkeerkosten.

Prijsstaffel voor meerdere lessen op dezelfde dag en dezelfde locatie.

1e gastles                          € 250,=

2e gastles                          € 150,=

3e en volgende gastles   €  125,=

Aanbevelingen van andere scholen

Aanbeveling Bloemcampschool.  (De school van onze prinsesjes)

Aanbeveling Hyperion Lyceum.

Aanbeveling Ignatius

Aanbeveling Amstel Lyceum.

Aanbeveling Universiteit Maastricht, ICIS

Aanbeveling Teun de Vries School.

Mocht Uw interesse zijn gewekt en een gastles willen boeken dan verzoek ik u onderstaande gegevens te mailen naar info [at] stichtingklean.nl

Datum gastles: .....

Hoeveel gastlessen: .....

Doelgroep: .....

Aantal personen: .....

Adres locatie voor de gastles: .....

Contactpersoon: .....

Telefoonnummer contactpersoon: .....

Het volgende willen wij U vragen:

- Zou U ook de ouders willen uitnodigen?

- Staat U het toe dat er iemand van een organisatie die actief is op het gebied van milieu in Uw gemeente, wordt uitgenodigd om de gastles bij te wonen?

- Wilt U de plaatselijke pers uitnodigen?

- Wilt U wanneer U tevreden bent over onze gastles, deze bij minstens twee andere scholen aanbevelen?