Lezingen

“Geweldige gastles, goed dat jullie dit de jeugd duidelijk maken.” horen we vaak na een gastles.

We geven heel veel gastlessen. We kwamen tot ontdekking dat ook hier we met de kip en het ei te maken hadden.  Het ei wisten we vaak tot zwerfafvalrapens toe te motiveren. Die kinderen kwamen dan na een gastles trots met handen vol zwerfafval thuis.  Papa en/of mama reageerde helemaal niet zoals het kind verwacht had. Ze hoopten hun ouders blij zouden zijn dat hun kroost zich verantwoordelijk gedroeg. Maar ja, papa, mama wist nog niet wat hun kind nu wist, dus: “BAH, doe dat snel in de prullenbak en was je handen.”

De motivatie is dan snel weer verdwenen.

We richten ons daarom steeds meer op de volwassenen.

TEDxAmsterdam Klean Plastic Madonna

Peter Smith stond onder andere op TEDxAmsterdam, in het World Forum den Haag (de grootste zaal van Nederland), European Leadership Summit (Nantes 2018), Stand Up Inspiration, TEDxDordrecht, TEDxYouth, het EYE, het Tropenmuseum. Als keynote speaker op World Ocean Day, JaarCongres Mensa (hoogbegaafden), Strawberry Earth.

Wat vinden anderen van de lezingen van Peter:

“Het mooie van jouw presentatie vond ik, absoluut, dat het eigenlijk zo mooi door ons zelf is op te lossen.”

“Sommige mensen hebben de capaciteit om iets over te brengen en dat je er ook echt iets mee doet.”

“That’s how one can make students motivated.” Goda is Universitair Docent voor Honours College studenten aan de R.U.G.

, , ,

Comments are closed.