Shortlist kandidaten Gouden #zwerfie 2016

Ook dit jaar reikt Stichting KLEAN weer een Gouden Zwerfie uit aan iemand die op een positieve manier is opgevallen in de strijd tegen zwerfafval en plastic soep. Wie deze zal gaan winnen is nog niet bekend, maar inmiddels is er een shortlist opgesteld waarop nog vier kandidaten staan die kans maken op deze onderscheiding. Het betreft de volgende bijzondere #zwerfie-rapers die zich afgelopen jaar hebben onderscheiden door gewoon te doen:

Uit de lijst met kandidaten zal binnenkort de winnaar worden gekozen. Stichting KLEAN feliciteert deze kandidaten, maar is net zo blij met alle andere mensen die de eenvoudigste en meeste effectieve oplossing tegen de groei van plastic soep uitdragen en uitvoeren.

Zwerfie

Een zwerfie is een foto van een opgeraapt stuk zwerfafval, al dan niet in de vorm van een selfie. De filosofie van Stichting KLEAN (Klagen Loont Echt Absoluut Niet) is dat het effectiever is om elke dag één stukje zwerfafval op te ruimen dan één keer per jaar een grote opruimactie te doen. Middels de hashtag #zwerfie wordt dit uitgedragen via Social Media.

Gouden Zwerfie

De Gouden Zwerfie zal in de aanloop naar #zwerfie-dag, die jaarlijks op 20 Maart wordt gehouden om de lente te verwelkomen, worden uitgereikt aan iemand die zich op een positieve manier heeft ingezet in de strijd tegen zwerfafval en plastic soep. Het is geen prijs voor degene die het meeste of het beste heeft vergaderd, noch voor degene die congressen heeft georganiseerd of het meeste zwerfafval heeft opgeruimd. De Gouden Zwerfie is voor iemand die gewoon is gaan doen en hierbij is opgevallen, anderen heeft geïnspireerd en gemotiveerd.

Wekelijks wordt er door Stichting KLEAN een virtuele Zilveren Zwerfie uitgereikt. Uit de lange lijst met  winnaars van afgelopen jaar is onlangs een eerste selectie gedaan. Hieruit is na stemming door de #zwerfie-busters – een groep onafhankelijke zwerfafvalbestrijders die nauw contact houdt met elkaar – deze shortlist opgesteld, waaruit vervolgens door de vrijwilligers van stichting KLEAN de uiteindelijke winnaar zal worden gekozen.

Voor meer informatie: mail info@stichtingklean.nl

Etiket Gouden Zwerfie

, , ,