Uitdeuker gezocht

Wil jij Klean helpen met het uitdeuken van het Universum?

Zou jij zitting willen nemen in het bestuur van Klean?
Dat klinkt heel saai, toch? Wat ik je eigenlijk wil vragen of je  samen met mij het universum wil uitdeuken.

Het lijkt er natuurlijk op dat stichting Klean zich bezighoudt met zwerfafval opruimen. Om de wereld schoner te maken. Zo is het ook ooit wel begonnen, maar inmiddels is het doel toch echt wel een ‘beetje’ gegroeid.
Inmiddels droom ik ervan ooit in een wereld te leven, of beter gezegd, dat mijn kinderen ooit in een wereld zullen leven waarin mensen er van doordrongen zijn dat het kleine beetje dat zij kunnen doen om de wereld een betere te maken het belangrijkste is om die wereld beter te maken.

De Plastic Madonna waar ik momenteel aan werk, is in feite een geloofs-project. Mensen geloven nu nog dat wat zij doen of laten te klein is om een verschil te maken. Daarom laten sommigen rustig een stuk afval achter op straat. Maar ook mensen die langs dat stukje lopen ‘geloven’ dat één stukje opruimen geen zin heeft.

Ik ben ervan overtuigd dat als mensen gaan begrijpen dat hun actie -hoe klein ook- wel zin heeft, wel een verschil gaat maken, dat dit meer impact op onze wereld gaat hebben dan de uitvinding van het vuur, het wiel en het internet te samen!

Grote woorden, maar denk er eens over, kauw er eens op. Momenteel is de grootste destructieve kracht op aarde het geloof dat wat men doet geen verschil maakt op het grote geheel. DIT zorgt voor global warming, voor oceanen vol met plastic. Dus voor een deuk in het universum.  Als mensen gaan geloven dat het kleine beetje dat zij kunnen doen wel zin heeft en het dus ook echt gaan doen, dan zal het universum weer glimmen als een vers gekochte Tesla.

Wil jij me helpen met het uitdeuken van het universum?

Peter Smith
(en nu hoort er een titel te komen van mijn functie, haha, nou daar komt ie:)
Creatief Directeur Stichting Klean

Hieronder nog wat officiële informatie:

Stichting Klean zoekt voor haar bestuur een penningmeester e/o voorzitter.

Wegens een reguliere bestuurswissel zoekt Klean twee nieuwe bestuursleden. We zijn op zoek naar een bestuurder met affiniteit tot de plastic soep en zwerfafval. Voorkeur gaat uit naar iemand met goed netwerk die stichting Klean helpt jonge ouders te betrekken. Ervaring met fondsenwerving en subsidies is een pré. Specifiek voor het penningmeesterschap zoeken wij een kandidaat met een financiële achtergrond.

Het huidige bestuur vindt u hier: http://www.stichtingklean.nl/overklean/betrokken-bij-klean/

Tijdsinvestering:

Het bestuur vergadert 6x per jaar. Dit gebeurt op een gezamenlijk gekozen tijdstip.

Bezoldiging:

Soort dienstverband: Vrijwilligerswerk. Het bestuurslidmaatschap van Stichting Klean is een maatschappelijk gewaardeerde, onbezoldigde functie. Onkosten en reiskosten (ov tweede klasse of € 0,19 per km) worden vergoed.

Meer over Klean:

Klean staat voor Klagen Loont Echt Absoluut Niet. Het is begonnen als een initiatief tegen de klaagcultuur in Nederland. Momenteel houdt zij zich bezig met zwerfafval, want daar wordt heel veel over geklaagd. Hoewel er nog onvoldoende kennis is over de hoeveelheid zwerfafval in Nederland, is wel aannemelijk dat als een kwart van de Nederlanders één stukje zwerfafval per dag opruimt het probleem zwerfafval al tot het verleden behoort.

Klean heeft zich nu tot doel gesteld om een kwart van de Nederlanders zo "gek" te krijgen één stukje zwerfafval per dag op te ruimen.

Klean heeft  het project #zwerfie bedacht: zie hier

Klean heeft een gigantisch kunstwerk gemaakt om de Media een haakje te geven om over zwerfafval te gaan schrijven: zie hier

Klean is momenteel bezig met de Plastic Madonna, een beeld van 12 meter. Het wordt ge-3D-print van gerecycled plastic zwerfafval. Het beeld zal deze zomer gereed zijn. Na een eerste expositie op het strand bij Scheveningen zal het beeld daarna door Nederland reizen om overal aandacht te vragen voor de gevolgen van zwerfafval en de eenvoudige oplossing van het probleem.
Afgelopen zomer lag er een versie van de Plastic Madonna op het strand van Rio de Janeiro tijdens de Olympische Spelen.

Verder geven veel vrijwilligers van Klean lezingen en gastlessen over de Plastic Soep en zwerfafval.

Verdere informatie over Klean is te vinden op www.stichtingklean.nl

Aanmelding:

Wilt u meer informatie over één van deze functies, of wilt u op één van deze functies solliciteren, richt u zich dan tot: Peter Smith, Loefzijde 28, 1034 KX Amsterdam en of per email:

peter@stichtingklean.nl

de wereld van zwerfvuilPS_Klean_dWvZps_dwvz_nijmegen-web ps_dordrecht_dwvz-web
PM_BR_zonderdopperFullSizeRender 2peter-tedxamsterdam-2014-alleenTEDxYouth 7Diederik Samsom bekijkt Plastic Madonnaps_pm_scheveningen-4752-met-halo-site

Comments are closed.