#zwerfie in het nieuws

In 2017 zijn we gestopt met het bijhouden hoe vaak #zwerfie in het nieuws komt, het was niet meer bij te houden :)
Zwerfie verschijnt sinds haar ontstaan Op 6 februari 2014 regelmatig in de media. Het nieuwsarchief van 2015 (145 artikelen) vindt u op deze pagina  Het nieuwsarchief van 2014 (78 artikelen) kunt u hier vinden.

14 juni

Lezing over duurzaamheid bij De Lievekamp in Oss

Javascript staat uitgeschakeld Geachte heer, mevrouw, Uw interesse in onze verslaggeving stellen wij zeer op prijs. Om artikelen op Lezing over duurzaamheid bij De Lievekamp in Oss te kunnen lezen, dient de zogenaamde Javascript in uw browser ingeschakeld te staan. Op dit moment staat Javascript in uw browser uitgeschakeld.

11 juni

Inzicht vrouwenvannu.nl

10 juni

De wekelijkse column van Eline!

8 juni

bron onbekend

Zeehelden – inspirerende initiatieven voor de zee

Elk jaar komt er een schrikbarende 8 miljoen ton plastic in de zee terecht. Dat is gemiddeld wel 20.425 ton per dag! Deze gigantische hoeveelheden komen op 5 plekken in de oceaan bij elkaar door verschillende zeestromen. Hierdoor ontstaat er een draaikolk met afval.

6 juni

Troep opruimen voor een mooiere wereld – Welvaart voor iedereen

Social Mover Nico – Hardlopende Zakkenvuller a een klein minuutje realiseerde ik me dat ik onlangs een filmpje had gezien over mensen die regelmatig gaan joggen en onderweg al het zwerfafval opruimen dat ze tegenkomen. (Zie hierboven.) Ik ga toch geen rotzooi van een ander opruimen? Nee, deze mensen doen het voor een ander.

Driejarige neemt prikstok in eigen handen

De Britse Matilda schudt haar omgeving wakker en gaat zwerfafval te lijf “Ik wil het ZELF doen!” herkennen we uit duizenden. Elke peuter heeft die periode, maar deze peuter is wel heel bedreven! Zou je ook een beetje gek opkijken als je een driejarige de straten ziet opruimen?

29 mei

Purmerendse Wijkkrant

5 mei

Inspiratie: oplossing Zwerfafval

Er is een groot probleem: de grote hoeveelheid plastic die in de Oceanen drijft.Als je lang nadenkt over wat dit probleem met alle dieren en de wereld doet, dan kun je er vrij neerslachtig door worden. Daarom zie ik het liefste vooral de oplossingen, wat wordt er in de wijde wereld bedacht?

20 april

Welkom bij De Nootdorpsche Courant – Laatste Nieuws

Na de race gaan de scholieren met materialen van de gemeente vuil inzamelen in en rondom het centrumgebied van Emerald. De winkeliers zorgen na afloop voor een gezonde attentie en vrijwilligers helpen mee bij het uitdelen hiervan. Ook de Delfgauwse Afval Pakkers, een team van bewoners die op eigen initiatief zwerfvuil opruimen, helpen deze ochtend mee.

19 april

Hoe is het met de Zwerfie’s?

Ondanks dat ik het niet geregeld meld via deze site, gebeurt er toch van alles in Zwerfie-land. Ik heb de idee dat mensen zich steeds meer bewust worden van het zwerf afval om hen heen. Zich vooral storen aan deze rommel en dan vooral aan plastic. En dat is goed.

18 april

Exit prullenbak

http://www.ditenergie.nl/gezichten/cindy-de-jonge100 Assenaren gaan in 100 dagen tijd op weg naar een leven 100% restafvalvrij. Cindy de Jonge, ecologisch hovenier en meewerkend voorman van een gezin van vier, gaat de uitdaging aan. Iedere twee weken deelt zij met ons de tussenstand.

4 april (zie pag 23)

No Title

No Description

1 april

Maak ook een #zwerfie

25 maart

Elke dag een #zwerfie rapen

Vorige week gingen landelijk meer dan 100.000 mensen op pad om zwerfvuil te rapen. Het was weer de jaarlijkse “opschoondag”. Maar eens per jaar opschonen is net zoiets als een keer per jaar erg lang je tanden poetsen. Dat werkt niet, het moet elke dag.

22 maart

Zwerfie opvanghuis en Houd Landsmeer Schoon

LANDSMEER – Aan de oproep ‘Houd Landsmeer schoon’ gaven zaterdag een vijfentwintigtal mensen gehoor om zwerfvuil te ruimen in het dorp centrum, de omgeving van het sportpark en de omgeving van het BP-station. Het resultaat van de zwerfvuilactie was een twintigtal zakken vol zwerfafval dat door de gemeente werd opgehaald.

21 maart

Opruimtoppers tegen zwerfafval Uithoorn enthousiast aan de slag

In de week van 14 tot en met 19 maart was de week van Nederland Schoon. De gemeente Uithoorn deed hier ook aan mee. Inwoners konden zich hiervoor aanmelden. Ella en Laura houden al regelmatig de eigen buurt (Meerwijk) schoon door zwerfafval te rapen. Vies werkje, maar daar deinzen de dames niet voor terug.

20 maart

Maak een zwerfie van straatvuil – Rijswijks Dagblad

Maak nu zondag nu eens niet een keer een selfie maar een zwerfie. Een zwerfie? Wat is dat nu weer? Zondag 20 maart is Zwerfie dag. Vind je een beker, flesje of wat dan ook op straat liggen? Geef het goede voorbeeld en ruim het op en o ja, maak er een foto van, want…

Noord Hollands Dagblad - 20 maart 2016

Noord Hollands Dagblad – 20 maart 2016

18 maart

Noordhollands Dagblad

Het laatste regionale nieuws uit Noord Holland.

The Power of One – De Teamcoach

Wat als je één stap was verwijderd van een betere wereld, zou je die stap dan nemen? Ja natuurlijk! En hoe weet je dat je niet nog maar één stap hiervan verwijderd bent?….. (Harry Palmer) Een tijdje geleden hoorde ik een zeer inspirerende speech van Peter Smith van de Stichting Klean.

Zwerfafval freaks

Wie niet beter weet, zou denken dat Peter Smith een sneeuwstorm verwacht. In zijn auto heeft hij een dik vest en sneeuwlaarzen, op de achterbank ligt een sneeuwschep. Maar aan de hemel is geen sneeuwvlok te bekennen. Op het terrein van afvalverwerker Van der Elst in Diemen staat een witte bestelbus.

16 maart

15 maart

Thijs

11. Thijs Dit is alweer de elfde blog in deze categorie, wauw! Vandaag vertelt Thijs jullie meer over het werk van Stichting Klean♥ en met zijn verhaal laat hij zien hoe makkelijk het is om de wereld een schonere (betere) plaats te maken.

12 maart

Kom in actie en maak een ‘zwerfie’!

Zeist – Als iedereen elke dag één stuk zwerfafval opraapt, dan is het zwerfafvalprobleem in een keer opgelost. Kom daarom in actie op zaterdag 19 maart tijdens de Landelijke Opschoondag. Dit kan door mee te doen aan de opschoonactie die op 10.00 uur start bij het Hertenkamp (verzamelen bij de parkeerplaats aan de Prins Bernhardlaan).

10 maart

Weidevenner

Wedstrijd: Iedereen, elke dag, een #zwerfie – De Heraut

Lansingerland – Té weinig of te kleine prullenbakken op drukke plekken en een te lage legingsfrequentie veroorzaken het overlopen van de prullenbakken en daarmee zwerfafval op straat, zeggen Werner Rovers en Anneke Dierkx van Zwerfvuil Lansingerland. Het terugschalen van het beheerniveau van de buitenruimte betekent dat zwerfafval ook langer blijft liggen.

27 februari (blad onbekend)

Miss zwerfie

24 februari

Ooit gehoord van een #zwerfie ? | Groen en gelukkig

Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen op Twitter of Facebook. Mensen die vastleggen hoe ze afval van straat oprapen, bijvoorbeeld een blikje of plastic flesje. Ze zetten de foto online met de hashtag #zwerfie. Wie zijn al deze zwerfinitiatoren en waarom doen ze het?

21 februari

Voor in je agenda: Onthulling Plastic Madonna | Groen en gelukkig

Afgelopen tijd zijn er 100000 plastic flesjes ingezameld. Met dit zwerfvuil wordt de Plastic Madonna gemaakt. 8 juni wordt dit 12 meter hoge beeld onthuld

22 januari